Wil jij je smartphone of tablet wel eens in de hoek gooien? Het lijkt zo makkelijk en handig, want je kunt nu ook alles online regelen. Je kunt immers niet meer de NS bellen om je treinreis te boeken.
Dus je hebt de stoute schoenen aangedaan en een smartphone of tablet aangeschaft. Je ziet jezelf al zitten op een terrasje; wordfeuten met je vriendin en online de krant lezen of je dochter appen met een fotootje van het uitzicht.
Diezelfde dochter heeft alles voor je geïnstalleerd en uitgelegd; ‘Zo gemakkelijk, mam’. Maar dat ‘gemakkelijk’ bleek tegen te vallen. Welke knop moet ik indrukken om terug te gaan? Waarom heb ik hier geen internet? Hoe open ik mijn mail?
Petra helpt op dit moment Djana en Loes. ‘Djana help ik via beeldbellen met het gebruiksklaar maken van haar tablet. En met het opschonen van haar smartphone door foto’s op haar laptop te plaatsen.’ ‘Loes help ik bij haar thuis om alle apps beter te gebruiken. (coronaproof) We nemen alle knoppen door en ik leer haar om de agenda gebruiken.’
De mogelijkheden waar Petra bij kan helpen zijn divers; bij de aankoop, foto’s archiveren, mail, facebook, what’s app en internet. Waar Petra kan, helpt zij!
Eerste hulp bij smartphone, internet, apps & computers. Nu op vrijdagmiddag telefonisch of aan huis en straks weer in de Eester. Petra is er voor al je digitale vragen!