BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//buurtcoöperatie de Eester - ECPv6.15.17.1//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:buurtcoöperatie de Eester
X-ORIGINAL-URL:https://buurtcooperatieohg.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor buurtcoöperatie de Eester
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Amsterdam
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20250330T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20251026T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20260329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20261025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20270328T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20271031T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260708T173000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260708T183000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T112432Z
LAST-MODIFIED:20260313T105745Z
UID:10001247-1783531800-1783535400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:verspillingsvrije maaltijd | 2e woensdag v/d maand
DESCRIPTION:Ongeveer een derde van ons voedsel wordt verspild. Dat kan en moet toch anders. Buurtbewoonster Fadime besloot er iets aan te doen. Van voedseloverschotten maakt zij heerlijke maaltijden klaar. Vanaf november kun je die maandelijks afhalen\, elke 2e woensdag van de maand tussen 17:30 en 18:30. \nAlle producten zijn nog helemaal goed maar hebben wat butsjes of geen goede bestemming. Kom zelf ervaren hoe lekker een verspillingsvrije maaltijd smaakt op één van de volgende data kun je een maaltijd ophalen bij de Eester: \n\nwoensdag 8 april\nwoensdag 13 mei\nwoensdag 10 juni\n\nPraktische informatie \nOphalen van de maaltijden kan tussen 17:30 en 18:30 \nKosten zijn €7 voor maaltijd en dessert \nBakjes zijn €5 borg \naanmelden kan via: https://buurtcooperatieohg.nl/verduurzaamt/verspillingsvrije-maaltijdservice/ \n*de borg betaal je zo lang je deelneemt aan de maaltijdservice. We kunnen zoveel maaltijden maken als we bakjes hebben\, zorg dat je jouw bakje daarom vóór de 2e woensdag van de maand weer inlevert. \nHelp je mee? \nWe kunnen altijd hulp gebruiken met het bereiden van maaltijden\, wil je meer weten stuur dan een mailtje naar duurzaam@buurtcooperatieohg.nl \nMeld je aan en blijft op de hoogte!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/verspillingsvrije-maaltijd-2e-woensdag-v-d-maand/2026-07-08/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/06/verspillingsvrije-maaltijd-pilot-1.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260709T103000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260709T120000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260128T121609Z
LAST-MODIFIED:20260128T123644Z
UID:10000972-1783593000-1783598400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:Eesterkoor
DESCRIPTION:Heb je altijd al The Beatles\, Charles Aznavour\, Ramses Shaffy\, Opera\, Engelse ballades – kortom van pop tot opera willen zingen? Dat kan bij het Eesterkoor. Noten kunnen lezen hoeft niet\, het gaat om het plezier van zingen. Koor onder leiding van Caroline van Eelen en pianist Rene Kuik. \nZINGEN MAAKT JE BLIJ! \nWat: zingen in een meezingkoor\nWanneer: tweewekelijks op donderdag: 8\, 22 januari – 5\, 19 februari – 5\, 12 maart – 2\, 16\, 30 april – 14\, 28 mei – 11\, 25 juni – 9 juli\nTijd: 10.30 – 12.00 uur\, inloop vanaf 10.15 uur\nNiveau: voor iedereen\nKosten: €84\,00 blok 1\nAanmelden voor blok 1 kan hier \nDocent: Caroline van Eelen
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/eesterkoor/2026-07-09/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2022/03/frank_schoevaart-fotografie-eesterkoor_FSF6120-edited-e1769602558801.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260714T110000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260714T140000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260205T123013Z
LAST-MODIFIED:20260205T123013Z
UID:10002341-1784026800-1784037600@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:HAP groep
DESCRIPTION:De HAP-groep is een initiatief van de Eester zorgt & helpt. HAP staat voor haperend brein én verwijst naar samen een hapje eten. We komen wekelijks op dinsdagochtend bij elkaar in de Eester\, van 11 tot 14 uur\, met mensen met een haperend brein dus. We doen bijvoorbeeld spelletjes\, of we tekenen\, knutselen en zingen. Ook maken én eten we samen een lunch.\n\n \n\nWe gaan samen op zoek naar je creatieve talenten of gaan bijvoorbeeld aan de slag met het maken van een fotoboek. Alleen even langskomen voor een kop koffie of thee is ook helemaal prima. Iedereen is van harte welkom\, en kan opgehaald en thuisgebracht worden. Ook (hulp)koks en (assistent)begeleiders zijn welkom.\n\n \n\nwanneer: dinsdagochtend\n\n \n\ntijd: van 11.00 – 14.00 uur\n\n \n\nwaar: in de Eester\n\n \n\nWil je meer weten? Wil je meedoen?\n\n \n\nNeem dan contact op met Ditte of Lennie van de BuurtBel: bel naar 020 – 772 38 14 of mail naar debuurtbel@buurtcooperatieohg.nl. Je kunt natuurlijk ook langskomen bij de Eester: op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. We zien je graag!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/hap-groep/2026-07-14/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/hap_jelly.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260715T100000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260715T130000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260318T100739Z
LAST-MODIFIED:20260318T100805Z
UID:10002721-1784109600-1784120400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:weggeefkraam | naaicafé | reparatietafel
DESCRIPTION:Iedere 3e woensdag van de maand | 10.00 – 13.00 uur op de hoek van de C. van Eesterenlaan\, tegelijkertijd met de reparatietafel & het naaicafé in de Eester.  LET OP DATA ivm verkiezingen! \nKom langs\, geef iets weg en zoek iets uit. Zo gooien we zo min mogelijk weg en kopen we niets nieuws. Goed voor je portemonnee én goed voor het milieu. \nPraktische informatie \n\nSpullen brengen kan alléén op de dag zelf. Liefst tussen 10.00 en 11.00 uur.\nAlleen kleine huishoudelijke spullen\, voor meubels is helaas geen plek. Deze kun je aanbieden via de Buurtmarktplaats op WIJ1019 of delen in de 1019deelt buurt app.\nWe nemen alleen spullen\, kleding en speelgoed aan die bruikbaar\, schoon en niet kapot zijn.\nDe spullen op de kraam zijn gratis\, maar een vrijwillige bijdrage in kosten is altijd welkom.\nGun een ander ook wat\, neem alleen mee wat je echt nodig hebt.\nAan het einde van de dag worden de overgebleven spullen weer opgehaald door kringloopbedrijf De Lokatie.\n\nData 2026 \n\nWoensdag 11 maart: naaicafe en reparatietafel\nWoensdag 18 maart: weggeefkraam\nWoensdag 15 april\nWoensdag 20 mei\nWoensdag 17 juni\n\nDuurzaam leven doe je met gemak! \nDe Eester heeft praktische oplossingen om duurzaam te leven. Vele kleine stappen maken grote impact. Laten we de aarde niet langer uitputten.
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/weggeefkraam-naaicafe-reparatietafel-2/2026-07-15/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2021/06/Weggeefkraam_Aad_1.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260721T110000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260721T140000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260205T123013Z
LAST-MODIFIED:20260205T123013Z
UID:10002342-1784631600-1784642400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:HAP groep
DESCRIPTION:De HAP-groep is een initiatief van de Eester zorgt & helpt. HAP staat voor haperend brein én verwijst naar samen een hapje eten. We komen wekelijks op dinsdagochtend bij elkaar in de Eester\, van 11 tot 14 uur\, met mensen met een haperend brein dus. We doen bijvoorbeeld spelletjes\, of we tekenen\, knutselen en zingen. Ook maken én eten we samen een lunch.\n\n \n\nWe gaan samen op zoek naar je creatieve talenten of gaan bijvoorbeeld aan de slag met het maken van een fotoboek. Alleen even langskomen voor een kop koffie of thee is ook helemaal prima. Iedereen is van harte welkom\, en kan opgehaald en thuisgebracht worden. Ook (hulp)koks en (assistent)begeleiders zijn welkom.\n\n \n\nwanneer: dinsdagochtend\n\n \n\ntijd: van 11.00 – 14.00 uur\n\n \n\nwaar: in de Eester\n\n \n\nWil je meer weten? Wil je meedoen?\n\n \n\nNeem dan contact op met Ditte of Lennie van de BuurtBel: bel naar 020 – 772 38 14 of mail naar debuurtbel@buurtcooperatieohg.nl. Je kunt natuurlijk ook langskomen bij de Eester: op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. We zien je graag!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/hap-groep/2026-07-21/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/hap_jelly.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260802T154500
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260802T164500
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260128T102913Z
LAST-MODIFIED:20260604T084215Z
UID:10003009-1785685500-1785689100@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:Eesterjam
DESCRIPTION:Iedere eerste zondag van de maand kun je komen jammen met de Eester huisband. \nDe Eesterjam is hét open podium voor beginnende en gevorderde artiesten in onze buurt. Je bent van harte welkom om het podium te beklimmen met jouw stem of instrument om muzikaal van je te laten horen. De drempel is laag en de gezelligheid hoog\, dus podiumvrees is niet nodig. \nOok als publiek ben je van harte welkom: om alleen te luisteren\, mee te zingen of enthousiast te applaudisseren. En misschien wordt het zó gezellig dat je een dansje waagt. \nLET OP: de Eesterjam begint een kwartier eerder om 15.45 \nProgramma \n\nHet programma van elke Eesterjam worden van te voren neergezet op de volgende link\n\nDe Eesterjam is een initiatief van deze enthousiaste buurtmuzikanten: \n\nEdson Gomes – percussie (welbekend van de Braziliaanse percussie-workshops in de Eester)\nMartijn Nieuwenhuijzen – gitaar\nSteven van Beek – saxofoon\nMike Anderson – basgitaar\nDennis Stroij – Basfluit en Tres\n\nWat: de Eesterjam\, een uurtje jammen met de Eester huisband\nWanneer: op de eerste zondag van de maand\nData: 1 februari\, 1 maart\,\nTijd: van 15.45 tot 16.45 uur\nWie: voor iedereen\nWaar: de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam \nVragen of aanmeldingen voor het open podium: \nMartijn: menieuwe@planet.nl \nNiet vergeten: neem je stem of je instrument mee!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/eesterjam/2026-08-02/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/Scherm­afbeelding-2024-09-19-om-13.21.56-e1769604995204.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260806T190000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260806T200000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T111927Z
LAST-MODIFIED:20260209T090334Z
UID:10002594-1786042800-1786046400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:reparatietafel | 1e donderdag v/d maand
DESCRIPTION:iedere 1e donderdag van de maand | 19.00 – 20.00 uur  \nBij de reparatietafel wordt jouw defecte huishoudelijke apparaat bekeken. De buurtreparateurs doen hun best om het te repareren. \nZo zorgen we ervoor dat spullen een langere levensduur hebben. Goed voor je portemonnee\, want je hoeft geen nieuwe te kopen\, én goed voor het milieu. \nDuurzaam leven doe je met gemak! \nDe Eester heeft praktische oplossingen om duurzaam te leven. Vele kleine stappen hebben grote impact. Laten we de aarde niet langer uitputten. \n\nook iedere 3e woensdag van de maand | 10.00 – 12.30 uur woensdagen samen met de weggeefkraam & het naaicafé.
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/reparatietafel-1e-donderdag-v-d-maand/2026-08-06/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2022/03/FAIRCIRCULAIR-30-5571-AR.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260812T153000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260812T170000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T114039Z
LAST-MODIFIED:20260624T084123Z
UID:10003070-1786548600-1786554000@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:VvE steunpunt energie | iedere woensdag
DESCRIPTION:Richard Bosgraaf is deze zomer gestart als VvE-ondersteuner voor de Energiecommissie. Veel VvE’s kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken bij het vormgeven en het uitvoeren van hun verduurzamingsplannen. Richard wordt vraagbaak\, oplosser\, doorverwijzer en verbinder tussen de VvE’s. ‘Ik wil een realistisch en positief verhaal vertellen. Bekijken wat voor een VvE de mogelijkheden zijn en wat verstandig is om te doen. Isoleren bijvoorbeeld is een no brainer.’ \nRichard zoekt naar mogelijkheden om structureel met VvE’s in contact te komen en te blijven\, bijvoorbeeld in vorm van een cursus\, netwerkbijeenkomsten\, bezoekrondes. Daarnaast komt er op de website een VvE kennisbank met ervaringen en relevante informatie. lees meer  \nRichard houdt iedere woensdag van 15:30 tot 17:00 uur open spreekuur in de Eester. \nVoor vragen over verduurzaming van gebouwen of eventueel afspraak op een ander tijdstip mail naar richard.bosgraaf@buurtcooperatieohg.nl. \n 
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/vve-steunpunt-energie-iedere-woensdag/2026-08-12/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/08/Richard-2-GJ.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260819T153000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260819T170000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T114039Z
LAST-MODIFIED:20260624T084123Z
UID:10001563-1787153400-1787158800@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:VvE steunpunt energie | iedere woensdag
DESCRIPTION:Richard Bosgraaf is deze zomer gestart als VvE-ondersteuner voor de Energiecommissie. Veel VvE’s kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken bij het vormgeven en het uitvoeren van hun verduurzamingsplannen. Richard wordt vraagbaak\, oplosser\, doorverwijzer en verbinder tussen de VvE’s. ‘Ik wil een realistisch en positief verhaal vertellen. Bekijken wat voor een VvE de mogelijkheden zijn en wat verstandig is om te doen. Isoleren bijvoorbeeld is een no brainer.’ \nRichard zoekt naar mogelijkheden om structureel met VvE’s in contact te komen en te blijven\, bijvoorbeeld in vorm van een cursus\, netwerkbijeenkomsten\, bezoekrondes. Daarnaast komt er op de website een VvE kennisbank met ervaringen en relevante informatie. lees meer  \nRichard houdt iedere woensdag van 15:30 tot 17:00 uur open spreekuur in de Eester. \nVoor vragen over verduurzaming van gebouwen of eventueel afspraak op een ander tijdstip mail naar richard.bosgraaf@buurtcooperatieohg.nl. \n 
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/vve-steunpunt-energie-iedere-woensdag/2026-08-19/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/08/Richard-2-GJ.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260825T110000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260825T140000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260205T123013Z
LAST-MODIFIED:20260205T123013Z
UID:10002343-1787655600-1787666400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:HAP groep
DESCRIPTION:De HAP-groep is een initiatief van de Eester zorgt & helpt. HAP staat voor haperend brein én verwijst naar samen een hapje eten. We komen wekelijks op dinsdagochtend bij elkaar in de Eester\, van 11 tot 14 uur\, met mensen met een haperend brein dus. We doen bijvoorbeeld spelletjes\, of we tekenen\, knutselen en zingen. Ook maken én eten we samen een lunch.\n\n \n\nWe gaan samen op zoek naar je creatieve talenten of gaan bijvoorbeeld aan de slag met het maken van een fotoboek. Alleen even langskomen voor een kop koffie of thee is ook helemaal prima. Iedereen is van harte welkom\, en kan opgehaald en thuisgebracht worden. Ook (hulp)koks en (assistent)begeleiders zijn welkom.\n\n \n\nwanneer: dinsdagochtend\n\n \n\ntijd: van 11.00 – 14.00 uur\n\n \n\nwaar: in de Eester\n\n \n\nWil je meer weten? Wil je meedoen?\n\n \n\nNeem dan contact op met Ditte of Lennie van de BuurtBel: bel naar 020 – 772 38 14 of mail naar debuurtbel@buurtcooperatieohg.nl. Je kunt natuurlijk ook langskomen bij de Eester: op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. We zien je graag!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/hap-groep/2026-08-25/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/hap_jelly.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260826T153000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260826T170000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T114039Z
LAST-MODIFIED:20260624T084123Z
UID:10001564-1787758200-1787763600@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:VvE steunpunt energie | iedere woensdag
DESCRIPTION:Richard Bosgraaf is deze zomer gestart als VvE-ondersteuner voor de Energiecommissie. Veel VvE’s kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken bij het vormgeven en het uitvoeren van hun verduurzamingsplannen. Richard wordt vraagbaak\, oplosser\, doorverwijzer en verbinder tussen de VvE’s. ‘Ik wil een realistisch en positief verhaal vertellen. Bekijken wat voor een VvE de mogelijkheden zijn en wat verstandig is om te doen. Isoleren bijvoorbeeld is een no brainer.’ \nRichard zoekt naar mogelijkheden om structureel met VvE’s in contact te komen en te blijven\, bijvoorbeeld in vorm van een cursus\, netwerkbijeenkomsten\, bezoekrondes. Daarnaast komt er op de website een VvE kennisbank met ervaringen en relevante informatie. lees meer  \nRichard houdt iedere woensdag van 15:30 tot 17:00 uur open spreekuur in de Eester. \nVoor vragen over verduurzaming van gebouwen of eventueel afspraak op een ander tijdstip mail naar richard.bosgraaf@buurtcooperatieohg.nl. \n 
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/vve-steunpunt-energie-iedere-woensdag/2026-08-26/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/08/Richard-2-GJ.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260901T110000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260901T140000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260205T123013Z
LAST-MODIFIED:20260205T123013Z
UID:10002344-1788260400-1788271200@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:HAP groep
DESCRIPTION:De HAP-groep is een initiatief van de Eester zorgt & helpt. HAP staat voor haperend brein én verwijst naar samen een hapje eten. We komen wekelijks op dinsdagochtend bij elkaar in de Eester\, van 11 tot 14 uur\, met mensen met een haperend brein dus. We doen bijvoorbeeld spelletjes\, of we tekenen\, knutselen en zingen. Ook maken én eten we samen een lunch.\n\n \n\nWe gaan samen op zoek naar je creatieve talenten of gaan bijvoorbeeld aan de slag met het maken van een fotoboek. Alleen even langskomen voor een kop koffie of thee is ook helemaal prima. Iedereen is van harte welkom\, en kan opgehaald en thuisgebracht worden. Ook (hulp)koks en (assistent)begeleiders zijn welkom.\n\n \n\nwanneer: dinsdagochtend\n\n \n\ntijd: van 11.00 – 14.00 uur\n\n \n\nwaar: in de Eester\n\n \n\nWil je meer weten? Wil je meedoen?\n\n \n\nNeem dan contact op met Ditte of Lennie van de BuurtBel: bel naar 020 – 772 38 14 of mail naar debuurtbel@buurtcooperatieohg.nl. Je kunt natuurlijk ook langskomen bij de Eester: op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. We zien je graag!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/hap-groep/2026-09-01/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/hap_jelly.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260901T180000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260901T193000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260128T113918Z
LAST-MODIFIED:20260624T091838Z
UID:10000722-1788285600-1788291000@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:samen eten op dinsdagavond
DESCRIPTION:Iedere dinsdag ben je van harte welkom om samen te eten in de Eester. Met elke week een ander vegetarisch tweegangenmenu\, bereid door buurtkoks. Schuif aan en eet lekker mee! \nAls je mee wilt eten\, meld je dan aan via de oranje knop ‘aanmelden’\, linksboven op deze pagina. Doe dit vóór maandag 13.00 uur. Er is plek voor maximaal 15 bewoners\, dus hoe sneller je reageert hoe beter. \nWe hopen je dinsdag te zien! Om 18.00 uur gaan we aan tafel\, \nde buurtkoks \nbuurtkoks gezocht! \nVind je het leuk om anderen te verwennen met jouw kookkunsten? Lijkt het je gezellig om geregeld met buurtgenoten samen te eten? Sluit je dan aan als buurtkok bij de Eester. Neem contact op via sameneten@buurtcooperatieohg.nl of 020 370 73 59. Of loop eens bij ons binnen (C. van Eesterenlaan 266).
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/samen-eten-op-dinsdagavond/2026-09-01/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2021/10/71078190_2415748108672559_262492801810300928_n-edited-1.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260902T153000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260902T170000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T114039Z
LAST-MODIFIED:20260624T084123Z
UID:10001565-1788363000-1788368400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:VvE steunpunt energie | iedere woensdag
DESCRIPTION:Richard Bosgraaf is deze zomer gestart als VvE-ondersteuner voor de Energiecommissie. Veel VvE’s kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken bij het vormgeven en het uitvoeren van hun verduurzamingsplannen. Richard wordt vraagbaak\, oplosser\, doorverwijzer en verbinder tussen de VvE’s. ‘Ik wil een realistisch en positief verhaal vertellen. Bekijken wat voor een VvE de mogelijkheden zijn en wat verstandig is om te doen. Isoleren bijvoorbeeld is een no brainer.’ \nRichard zoekt naar mogelijkheden om structureel met VvE’s in contact te komen en te blijven\, bijvoorbeeld in vorm van een cursus\, netwerkbijeenkomsten\, bezoekrondes. Daarnaast komt er op de website een VvE kennisbank met ervaringen en relevante informatie. lees meer  \nRichard houdt iedere woensdag van 15:30 tot 17:00 uur open spreekuur in de Eester. \nVoor vragen over verduurzaming van gebouwen of eventueel afspraak op een ander tijdstip mail naar richard.bosgraaf@buurtcooperatieohg.nl. \n 
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/vve-steunpunt-energie-iedere-woensdag/2026-09-02/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/08/Richard-2-GJ.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260903T190000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260903T200000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T111927Z
LAST-MODIFIED:20260209T090334Z
UID:10002595-1788462000-1788465600@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:reparatietafel | 1e donderdag v/d maand
DESCRIPTION:iedere 1e donderdag van de maand | 19.00 – 20.00 uur  \nBij de reparatietafel wordt jouw defecte huishoudelijke apparaat bekeken. De buurtreparateurs doen hun best om het te repareren. \nZo zorgen we ervoor dat spullen een langere levensduur hebben. Goed voor je portemonnee\, want je hoeft geen nieuwe te kopen\, én goed voor het milieu. \nDuurzaam leven doe je met gemak! \nDe Eester heeft praktische oplossingen om duurzaam te leven. Vele kleine stappen hebben grote impact. Laten we de aarde niet langer uitputten. \n\nook iedere 3e woensdag van de maand | 10.00 – 12.30 uur woensdagen samen met de weggeefkraam & het naaicafé.
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/reparatietafel-1e-donderdag-v-d-maand/2026-09-03/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2022/03/FAIRCIRCULAIR-30-5571-AR.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260904T130000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260904T150000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T110550Z
LAST-MODIFIED:20260310T125348Z
UID:10001307-1788526800-1788534000@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:naaicafé | 1e vrijdag v/d maand
DESCRIPTION:Iedere 1e vrijdag van de maand | 13.00 – 15.00 uur \nIn het naaicafé wordt jouw ongedragen & kapotte kleding in iets nieuws omgetoverd. Je gaat zelf aan de slag. De dames van het café helpen je graag om het op een creatieve manier te repareren. Wel samen\, want je gaat zelf achter de naaimachine. \nZo zorgen we ervoor dat kleren een langere levensduur hebben. Goed voor je portemonnee\, want je hoeft niets nieuws te kopen\, én goed voor het milieu. \nKom langs! Een vrijwillige bijdrage wordt gewaardeerd.\nWil je op de mailinglijst\, zodat je elke keer een week van te voren een herinnering krijgt?\nLaat het dan weten via de knop aanmelden. \nDuurzaam leven doe je met gemak! \nDe Eester heeft praktische oplossingen om duurzaam te leven. Vele kleine stappen maken grote impact. Laten we de aarde niet langer uitputten. \n——————————- \n\n\n\n\n\nOok iedere 3e woensdag van de maand | 10.00 – 12.30 uur samen met de weggeefkraam & de reparatietafel.
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/naaicafe-iedere-1e-vrijdag-van-de-maand/2026-09-04/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2022/10/20221019_1057371-rotated.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260906T154500
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260906T164500
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260128T102913Z
LAST-MODIFIED:20260604T084215Z
UID:10003010-1788709500-1788713100@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:Eesterjam
DESCRIPTION:Iedere eerste zondag van de maand kun je komen jammen met de Eester huisband. \nDe Eesterjam is hét open podium voor beginnende en gevorderde artiesten in onze buurt. Je bent van harte welkom om het podium te beklimmen met jouw stem of instrument om muzikaal van je te laten horen. De drempel is laag en de gezelligheid hoog\, dus podiumvrees is niet nodig. \nOok als publiek ben je van harte welkom: om alleen te luisteren\, mee te zingen of enthousiast te applaudisseren. En misschien wordt het zó gezellig dat je een dansje waagt. \nLET OP: de Eesterjam begint een kwartier eerder om 15.45 \nProgramma \n\nHet programma van elke Eesterjam worden van te voren neergezet op de volgende link\n\nDe Eesterjam is een initiatief van deze enthousiaste buurtmuzikanten: \n\nEdson Gomes – percussie (welbekend van de Braziliaanse percussie-workshops in de Eester)\nMartijn Nieuwenhuijzen – gitaar\nSteven van Beek – saxofoon\nMike Anderson – basgitaar\nDennis Stroij – Basfluit en Tres\n\nWat: de Eesterjam\, een uurtje jammen met de Eester huisband\nWanneer: op de eerste zondag van de maand\nData: 1 februari\, 1 maart\,\nTijd: van 15.45 tot 16.45 uur\nWie: voor iedereen\nWaar: de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam \nVragen of aanmeldingen voor het open podium: \nMartijn: menieuwe@planet.nl \nNiet vergeten: neem je stem of je instrument mee!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/eesterjam/2026-09-06/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/Scherm­afbeelding-2024-09-19-om-13.21.56-e1769604995204.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260908T110000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260908T140000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260205T123013Z
LAST-MODIFIED:20260205T123013Z
UID:10002345-1788865200-1788876000@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:HAP groep
DESCRIPTION:De HAP-groep is een initiatief van de Eester zorgt & helpt. HAP staat voor haperend brein én verwijst naar samen een hapje eten. We komen wekelijks op dinsdagochtend bij elkaar in de Eester\, van 11 tot 14 uur\, met mensen met een haperend brein dus. We doen bijvoorbeeld spelletjes\, of we tekenen\, knutselen en zingen. Ook maken én eten we samen een lunch.\n\n \n\nWe gaan samen op zoek naar je creatieve talenten of gaan bijvoorbeeld aan de slag met het maken van een fotoboek. Alleen even langskomen voor een kop koffie of thee is ook helemaal prima. Iedereen is van harte welkom\, en kan opgehaald en thuisgebracht worden. Ook (hulp)koks en (assistent)begeleiders zijn welkom.\n\n \n\nwanneer: dinsdagochtend\n\n \n\ntijd: van 11.00 – 14.00 uur\n\n \n\nwaar: in de Eester\n\n \n\nWil je meer weten? Wil je meedoen?\n\n \n\nNeem dan contact op met Ditte of Lennie van de BuurtBel: bel naar 020 – 772 38 14 of mail naar debuurtbel@buurtcooperatieohg.nl. Je kunt natuurlijk ook langskomen bij de Eester: op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. We zien je graag!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/hap-groep/2026-09-08/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/hap_jelly.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260908T180000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260908T193000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260128T113918Z
LAST-MODIFIED:20260624T091838Z
UID:10000723-1788890400-1788895800@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:samen eten op dinsdagavond
DESCRIPTION:Iedere dinsdag ben je van harte welkom om samen te eten in de Eester. Met elke week een ander vegetarisch tweegangenmenu\, bereid door buurtkoks. Schuif aan en eet lekker mee! \nAls je mee wilt eten\, meld je dan aan via de oranje knop ‘aanmelden’\, linksboven op deze pagina. Doe dit vóór maandag 13.00 uur. Er is plek voor maximaal 15 bewoners\, dus hoe sneller je reageert hoe beter. \nWe hopen je dinsdag te zien! Om 18.00 uur gaan we aan tafel\, \nde buurtkoks \nbuurtkoks gezocht! \nVind je het leuk om anderen te verwennen met jouw kookkunsten? Lijkt het je gezellig om geregeld met buurtgenoten samen te eten? Sluit je dan aan als buurtkok bij de Eester. Neem contact op via sameneten@buurtcooperatieohg.nl of 020 370 73 59. Of loop eens bij ons binnen (C. van Eesterenlaan 266).
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/samen-eten-op-dinsdagavond/2026-09-08/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2021/10/71078190_2415748108672559_262492801810300928_n-edited-1.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260909T153000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260909T170000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T114039Z
LAST-MODIFIED:20260624T084123Z
UID:10001566-1788967800-1788973200@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:VvE steunpunt energie | iedere woensdag
DESCRIPTION:Richard Bosgraaf is deze zomer gestart als VvE-ondersteuner voor de Energiecommissie. Veel VvE’s kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken bij het vormgeven en het uitvoeren van hun verduurzamingsplannen. Richard wordt vraagbaak\, oplosser\, doorverwijzer en verbinder tussen de VvE’s. ‘Ik wil een realistisch en positief verhaal vertellen. Bekijken wat voor een VvE de mogelijkheden zijn en wat verstandig is om te doen. Isoleren bijvoorbeeld is een no brainer.’ \nRichard zoekt naar mogelijkheden om structureel met VvE’s in contact te komen en te blijven\, bijvoorbeeld in vorm van een cursus\, netwerkbijeenkomsten\, bezoekrondes. Daarnaast komt er op de website een VvE kennisbank met ervaringen en relevante informatie. lees meer  \nRichard houdt iedere woensdag van 15:30 tot 17:00 uur open spreekuur in de Eester. \nVoor vragen over verduurzaming van gebouwen of eventueel afspraak op een ander tijdstip mail naar richard.bosgraaf@buurtcooperatieohg.nl. \n 
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/vve-steunpunt-energie-iedere-woensdag/2026-09-09/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/08/Richard-2-GJ.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260909T173000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260909T183000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T112432Z
LAST-MODIFIED:20260313T105745Z
UID:10001248-1788975000-1788978600@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:verspillingsvrije maaltijd | 2e woensdag v/d maand
DESCRIPTION:Ongeveer een derde van ons voedsel wordt verspild. Dat kan en moet toch anders. Buurtbewoonster Fadime besloot er iets aan te doen. Van voedseloverschotten maakt zij heerlijke maaltijden klaar. Vanaf november kun je die maandelijks afhalen\, elke 2e woensdag van de maand tussen 17:30 en 18:30. \nAlle producten zijn nog helemaal goed maar hebben wat butsjes of geen goede bestemming. Kom zelf ervaren hoe lekker een verspillingsvrije maaltijd smaakt op één van de volgende data kun je een maaltijd ophalen bij de Eester: \n\nwoensdag 8 april\nwoensdag 13 mei\nwoensdag 10 juni\n\nPraktische informatie \nOphalen van de maaltijden kan tussen 17:30 en 18:30 \nKosten zijn €7 voor maaltijd en dessert \nBakjes zijn €5 borg \naanmelden kan via: https://buurtcooperatieohg.nl/verduurzaamt/verspillingsvrije-maaltijdservice/ \n*de borg betaal je zo lang je deelneemt aan de maaltijdservice. We kunnen zoveel maaltijden maken als we bakjes hebben\, zorg dat je jouw bakje daarom vóór de 2e woensdag van de maand weer inlevert. \nHelp je mee? \nWe kunnen altijd hulp gebruiken met het bereiden van maaltijden\, wil je meer weten stuur dan een mailtje naar duurzaam@buurtcooperatieohg.nl \nMeld je aan en blijft op de hoogte!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/verspillingsvrije-maaltijd-2e-woensdag-v-d-maand/2026-09-09/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/06/verspillingsvrije-maaltijd-pilot-1.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260915T110000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260915T140000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260205T123013Z
LAST-MODIFIED:20260205T123013Z
UID:10002346-1789470000-1789480800@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:HAP groep
DESCRIPTION:De HAP-groep is een initiatief van de Eester zorgt & helpt. HAP staat voor haperend brein én verwijst naar samen een hapje eten. We komen wekelijks op dinsdagochtend bij elkaar in de Eester\, van 11 tot 14 uur\, met mensen met een haperend brein dus. We doen bijvoorbeeld spelletjes\, of we tekenen\, knutselen en zingen. Ook maken én eten we samen een lunch.\n\n \n\nWe gaan samen op zoek naar je creatieve talenten of gaan bijvoorbeeld aan de slag met het maken van een fotoboek. Alleen even langskomen voor een kop koffie of thee is ook helemaal prima. Iedereen is van harte welkom\, en kan opgehaald en thuisgebracht worden. Ook (hulp)koks en (assistent)begeleiders zijn welkom.\n\n \n\nwanneer: dinsdagochtend\n\n \n\ntijd: van 11.00 – 14.00 uur\n\n \n\nwaar: in de Eester\n\n \n\nWil je meer weten? Wil je meedoen?\n\n \n\nNeem dan contact op met Ditte of Lennie van de BuurtBel: bel naar 020 – 772 38 14 of mail naar debuurtbel@buurtcooperatieohg.nl. Je kunt natuurlijk ook langskomen bij de Eester: op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. We zien je graag!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/hap-groep/2026-09-15/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/hap_jelly.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260915T180000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260915T193000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260128T113918Z
LAST-MODIFIED:20260624T091838Z
UID:10000724-1789495200-1789500600@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:samen eten op dinsdagavond
DESCRIPTION:Iedere dinsdag ben je van harte welkom om samen te eten in de Eester. Met elke week een ander vegetarisch tweegangenmenu\, bereid door buurtkoks. Schuif aan en eet lekker mee! \nAls je mee wilt eten\, meld je dan aan via de oranje knop ‘aanmelden’\, linksboven op deze pagina. Doe dit vóór maandag 13.00 uur. Er is plek voor maximaal 15 bewoners\, dus hoe sneller je reageert hoe beter. \nWe hopen je dinsdag te zien! Om 18.00 uur gaan we aan tafel\, \nde buurtkoks \nbuurtkoks gezocht! \nVind je het leuk om anderen te verwennen met jouw kookkunsten? Lijkt het je gezellig om geregeld met buurtgenoten samen te eten? Sluit je dan aan als buurtkok bij de Eester. Neem contact op via sameneten@buurtcooperatieohg.nl of 020 370 73 59. Of loop eens bij ons binnen (C. van Eesterenlaan 266).
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/samen-eten-op-dinsdagavond/2026-09-15/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2021/10/71078190_2415748108672559_262492801810300928_n-edited-1.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260916T100000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260916T130000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260318T100739Z
LAST-MODIFIED:20260318T100805Z
UID:10002722-1789552800-1789563600@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:weggeefkraam | naaicafé | reparatietafel
DESCRIPTION:Iedere 3e woensdag van de maand | 10.00 – 13.00 uur op de hoek van de C. van Eesterenlaan\, tegelijkertijd met de reparatietafel & het naaicafé in de Eester.  LET OP DATA ivm verkiezingen! \nKom langs\, geef iets weg en zoek iets uit. Zo gooien we zo min mogelijk weg en kopen we niets nieuws. Goed voor je portemonnee én goed voor het milieu. \nPraktische informatie \n\nSpullen brengen kan alléén op de dag zelf. Liefst tussen 10.00 en 11.00 uur.\nAlleen kleine huishoudelijke spullen\, voor meubels is helaas geen plek. Deze kun je aanbieden via de Buurtmarktplaats op WIJ1019 of delen in de 1019deelt buurt app.\nWe nemen alleen spullen\, kleding en speelgoed aan die bruikbaar\, schoon en niet kapot zijn.\nDe spullen op de kraam zijn gratis\, maar een vrijwillige bijdrage in kosten is altijd welkom.\nGun een ander ook wat\, neem alleen mee wat je echt nodig hebt.\nAan het einde van de dag worden de overgebleven spullen weer opgehaald door kringloopbedrijf De Lokatie.\n\nData 2026 \n\nWoensdag 11 maart: naaicafe en reparatietafel\nWoensdag 18 maart: weggeefkraam\nWoensdag 15 april\nWoensdag 20 mei\nWoensdag 17 juni\n\nDuurzaam leven doe je met gemak! \nDe Eester heeft praktische oplossingen om duurzaam te leven. Vele kleine stappen maken grote impact. Laten we de aarde niet langer uitputten.
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/weggeefkraam-naaicafe-reparatietafel-2/2026-09-16/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2021/06/Weggeefkraam_Aad_1.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260916T153000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260916T170000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T114039Z
LAST-MODIFIED:20260624T084123Z
UID:10001567-1789572600-1789578000@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:VvE steunpunt energie | iedere woensdag
DESCRIPTION:Richard Bosgraaf is deze zomer gestart als VvE-ondersteuner voor de Energiecommissie. Veel VvE’s kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken bij het vormgeven en het uitvoeren van hun verduurzamingsplannen. Richard wordt vraagbaak\, oplosser\, doorverwijzer en verbinder tussen de VvE’s. ‘Ik wil een realistisch en positief verhaal vertellen. Bekijken wat voor een VvE de mogelijkheden zijn en wat verstandig is om te doen. Isoleren bijvoorbeeld is een no brainer.’ \nRichard zoekt naar mogelijkheden om structureel met VvE’s in contact te komen en te blijven\, bijvoorbeeld in vorm van een cursus\, netwerkbijeenkomsten\, bezoekrondes. Daarnaast komt er op de website een VvE kennisbank met ervaringen en relevante informatie. lees meer  \nRichard houdt iedere woensdag van 15:30 tot 17:00 uur open spreekuur in de Eester. \nVoor vragen over verduurzaming van gebouwen of eventueel afspraak op een ander tijdstip mail naar richard.bosgraaf@buurtcooperatieohg.nl. \n 
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/vve-steunpunt-energie-iedere-woensdag/2026-09-16/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/08/Richard-2-GJ.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260922T110000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260922T140000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260205T123013Z
LAST-MODIFIED:20260205T123013Z
UID:10002347-1790074800-1790085600@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:HAP groep
DESCRIPTION:De HAP-groep is een initiatief van de Eester zorgt & helpt. HAP staat voor haperend brein én verwijst naar samen een hapje eten. We komen wekelijks op dinsdagochtend bij elkaar in de Eester\, van 11 tot 14 uur\, met mensen met een haperend brein dus. We doen bijvoorbeeld spelletjes\, of we tekenen\, knutselen en zingen. Ook maken én eten we samen een lunch.\n\n \n\nWe gaan samen op zoek naar je creatieve talenten of gaan bijvoorbeeld aan de slag met het maken van een fotoboek. Alleen even langskomen voor een kop koffie of thee is ook helemaal prima. Iedereen is van harte welkom\, en kan opgehaald en thuisgebracht worden. Ook (hulp)koks en (assistent)begeleiders zijn welkom.\n\n \n\nwanneer: dinsdagochtend\n\n \n\ntijd: van 11.00 – 14.00 uur\n\n \n\nwaar: in de Eester\n\n \n\nWil je meer weten? Wil je meedoen?\n\n \n\nNeem dan contact op met Ditte of Lennie van de BuurtBel: bel naar 020 – 772 38 14 of mail naar debuurtbel@buurtcooperatieohg.nl. Je kunt natuurlijk ook langskomen bij de Eester: op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. We zien je graag!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/hap-groep/2026-09-22/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/hap_jelly.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260922T180000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260922T193000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260128T113918Z
LAST-MODIFIED:20260624T091838Z
UID:10000725-1790100000-1790105400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:samen eten op dinsdagavond
DESCRIPTION:Iedere dinsdag ben je van harte welkom om samen te eten in de Eester. Met elke week een ander vegetarisch tweegangenmenu\, bereid door buurtkoks. Schuif aan en eet lekker mee! \nAls je mee wilt eten\, meld je dan aan via de oranje knop ‘aanmelden’\, linksboven op deze pagina. Doe dit vóór maandag 13.00 uur. Er is plek voor maximaal 15 bewoners\, dus hoe sneller je reageert hoe beter. \nWe hopen je dinsdag te zien! Om 18.00 uur gaan we aan tafel\, \nde buurtkoks \nbuurtkoks gezocht! \nVind je het leuk om anderen te verwennen met jouw kookkunsten? Lijkt het je gezellig om geregeld met buurtgenoten samen te eten? Sluit je dan aan als buurtkok bij de Eester. Neem contact op via sameneten@buurtcooperatieohg.nl of 020 370 73 59. Of loop eens bij ons binnen (C. van Eesterenlaan 266).
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/samen-eten-op-dinsdagavond/2026-09-22/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2021/10/71078190_2415748108672559_262492801810300928_n-edited-1.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260923T153000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260923T170000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260203T114039Z
LAST-MODIFIED:20260624T084123Z
UID:10001568-1790177400-1790182800@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:VvE steunpunt energie | iedere woensdag
DESCRIPTION:Richard Bosgraaf is deze zomer gestart als VvE-ondersteuner voor de Energiecommissie. Veel VvE’s kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken bij het vormgeven en het uitvoeren van hun verduurzamingsplannen. Richard wordt vraagbaak\, oplosser\, doorverwijzer en verbinder tussen de VvE’s. ‘Ik wil een realistisch en positief verhaal vertellen. Bekijken wat voor een VvE de mogelijkheden zijn en wat verstandig is om te doen. Isoleren bijvoorbeeld is een no brainer.’ \nRichard zoekt naar mogelijkheden om structureel met VvE’s in contact te komen en te blijven\, bijvoorbeeld in vorm van een cursus\, netwerkbijeenkomsten\, bezoekrondes. Daarnaast komt er op de website een VvE kennisbank met ervaringen en relevante informatie. lees meer  \nRichard houdt iedere woensdag van 15:30 tot 17:00 uur open spreekuur in de Eester. \nVoor vragen over verduurzaming van gebouwen of eventueel afspraak op een ander tijdstip mail naar richard.bosgraaf@buurtcooperatieohg.nl. \n 
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/vve-steunpunt-energie-iedere-woensdag/2026-09-23/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2025/08/Richard-2-GJ.jpg
ORGANIZER;CN="de Eester verduurzaamt":MAILTO:duurzaam@buurtcooperatieohg.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260929T110000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260929T140000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260205T123013Z
LAST-MODIFIED:20260205T123013Z
UID:10002348-1790679600-1790690400@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:HAP groep
DESCRIPTION:De HAP-groep is een initiatief van de Eester zorgt & helpt. HAP staat voor haperend brein én verwijst naar samen een hapje eten. We komen wekelijks op dinsdagochtend bij elkaar in de Eester\, van 11 tot 14 uur\, met mensen met een haperend brein dus. We doen bijvoorbeeld spelletjes\, of we tekenen\, knutselen en zingen. Ook maken én eten we samen een lunch.\n\n \n\nWe gaan samen op zoek naar je creatieve talenten of gaan bijvoorbeeld aan de slag met het maken van een fotoboek. Alleen even langskomen voor een kop koffie of thee is ook helemaal prima. Iedereen is van harte welkom\, en kan opgehaald en thuisgebracht worden. Ook (hulp)koks en (assistent)begeleiders zijn welkom.\n\n \n\nwanneer: dinsdagochtend\n\n \n\ntijd: van 11.00 – 14.00 uur\n\n \n\nwaar: in de Eester\n\n \n\nWil je meer weten? Wil je meedoen?\n\n \n\nNeem dan contact op met Ditte of Lennie van de BuurtBel: bel naar 020 – 772 38 14 of mail naar debuurtbel@buurtcooperatieohg.nl. Je kunt natuurlijk ook langskomen bij de Eester: op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur. We zien je graag!
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/hap-groep/2026-09-29/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2024/09/hap_jelly.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20260929T180000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20260929T193000
DTSTAMP:20260624T180209
CREATED:20260128T113918Z
LAST-MODIFIED:20260624T091838Z
UID:10000726-1790704800-1790710200@buurtcooperatieohg.nl
SUMMARY:samen eten op dinsdagavond
DESCRIPTION:Iedere dinsdag ben je van harte welkom om samen te eten in de Eester. Met elke week een ander vegetarisch tweegangenmenu\, bereid door buurtkoks. Schuif aan en eet lekker mee! \nAls je mee wilt eten\, meld je dan aan via de oranje knop ‘aanmelden’\, linksboven op deze pagina. Doe dit vóór maandag 13.00 uur. Er is plek voor maximaal 15 bewoners\, dus hoe sneller je reageert hoe beter. \nWe hopen je dinsdag te zien! Om 18.00 uur gaan we aan tafel\, \nde buurtkoks \nbuurtkoks gezocht! \nVind je het leuk om anderen te verwennen met jouw kookkunsten? Lijkt het je gezellig om geregeld met buurtgenoten samen te eten? Sluit je dan aan als buurtkok bij de Eester. Neem contact op via sameneten@buurtcooperatieohg.nl of 020 370 73 59. Of loop eens bij ons binnen (C. van Eesterenlaan 266).
URL:https://buurtcooperatieohg.nl/activiteit/samen-eten-op-dinsdagavond/2026-09-29/
LOCATION:buurtruimte de Eester\, C. van Eesterenlaan 266\, Amsterdam\, Noord-Holland\, 1019 JR\, Netherlands
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://buurtcooperatieohg.nl/wp-content/uploads/2021/10/71078190_2415748108672559_262492801810300928_n-edited-1.jpg
END:VEVENT
END:VCALENDAR